Thursday, February 7, 2013

"DANCE OR DIE"


Tänkte skriva lite om vad jag håller på med på fritiden, eller rättare sagt min dans. Dansar i Step Up Show School, och har dansat där de senaste snart 4 åren. Har hela mitt liv tyckt om att dansa, har hittat på mina egena koreografier som jag uppträtt med i skolans talang jakt (lite nolot, hehhe) och har alltid dansat på busshållplatsen. Varje gång musik sätts på har jag svårt att hålla mej, måst få röra på mej och skaka loss.
Dansar just nu 2 ggr i veckan dancehall fusion, och en gång i veckan show. Plus det har jag muodostelma träningar. Alltså ett lag som jag kommer att tävla med i SM tävlingar. Träningar har vi just nu 2ggr i veckan och i mars får vi ytterligare 2 st till. Dans stilen här är också dancehall fusion. Älskar mitt lag och min tränare, alla är sig själv och det är ingen som har något problem med någon. Alla kommer skit bra överrens och vi har bra fiilis på tränignarna, och såklart utanför det också!
Skulle villa ta mera dans timmar, men just nu så kan jag inte ta flera eftersom jag har de tyngsta perioderna på ettan framför mig.
Så just nu 5ggr i veckan dans, om ca 3 veckor 7ggr i veckan dans.

No comments:

Post a Comment